2012. július 20.

MR eredmény

Megvan az MR eredménye. Mióta reggel elindultam a leletért, azon gondolkoztam, hogy most igazából miért is kellett ez nekünk?
Megkaptam a leletet és a felvételt a Balassa utcai klinikán, ott kb 40 percet vártam míg az ügyintéző előkerült. :)
na az eredményből tulajdonképpen semmit nem értettem, csak azt hogy tágabb, kisebb, nagy mértékben tágult, állomány csökkent, meg ilyen aranyos szavakat :S
De nem voltam elkeseredve hiszen megbeszéltem reggel a Heim Pál dokival, hogy beviszem és megnézi. A mi orvosunk szabin van ezen a héten, másik doki volt bent. Itt vártunk tesómmal kb 2 órát, most azt mondanám hogy a semmiért, de persze ezt a kört is meg kellett futni.
A lényeg:
A IV. kamra tágabb, az egész agytörzs kisebb volumenű. Nagy mértékben tágult a III. kamra: 15 mm széles.
Nagy fokú tágulatot mutatnak az oldalkamrák, kontúrjuk kissé hullámos. Az oldalkamrák mentén a fehérállomány mennyisége jelentősen csökkent, a sulcusok csaknem az oldalkamráig beterjednek.
A gyrusok vékonyabbak, főként a praecentralis és postcentralis gyrus.
A hippocampusok térfogatcsökkenése extrém fokú.

Vélemény:
Ismert perinatalis károsodás. Periventricularis leukomalacia.
Nagy fokú állományvesztés a törzsducokban, a nagyagyi fehérállományban, a hippocampusokban.

Én véleményem:
Oké, tudtuk hogy agykárosodást szenvedett, a helyzet nem javult de nem is romlott. Az, hogy nincs nyomás az agyban az jó, műteni az epijét nem lehet mert több pontból indul. A fejlődésének és a fejlesztéséhez ennek az eredménynek semmi köze, nem fog befolyásolni semmiben hiszen minden amit csinál az egy csoda is lehet akár, hiszen hatalmas az agykárosodása, de vannak még csodák :)

Élünk úgy ahogy eddig, lehetetlen ugye nem létezik.

Nincsenek megjegyzések: