2012. április 7.

Ismét elmaradtam :)


Hála most már több mint 1 hete nincs rohama Fefének.  Minden este fürdés után jó alaposan átmasszírozom az olajos keverékkel, így minden nap van széklet is, kis fejlesztésnek is betudható hisz az egész testét kezelem, arcát és fejét külön fürdés előtt mert azt nem kell olajozni. A fejbőrét néha szoktam, hogy ne legyen neki száraz, de az arcára semmit nem használok.

Szerdán voltunk Évánál, jól megdolgozta megint és még az én hátamat is megkezelte. Kapott szemcseppet, mert a bal szeme picit bepirosodott a keddi séta miatt, fújt sajnos a szél.

Csütörtökön voltunk a Vakodába és a Zsófi véleménye is az, hogy lát Fefe, a szemmozgató izmot kell fejleszteni és akkor tökéletes lesz. Erre vannak számítógépes képek, programunk 2 fajta, és különböző tárgyak. Először egyszerű képek kellenek, majd mozgatni tárgyat előtte vízszintesen majd alul és felül és a vége majd a függőleges követés lesz. Persze az a szemét is kezelem, masszírozom az izmokat a szem körül. A Vakoda után elmentünk a Rehabra próbálni. A kéz és lábsín készen lett, azokat 5 percre kell rátenni és szépen lassan felvinni az időt 1 órára. Az ültető korzettet még alakítani kell, most méretre igazították és kap fel meg lábtámasztót és kedden lesz kész. Kapott egy Pavlik kengyelt is, de azt nem tudtuk ráadni. Kedden mikor megyünk az ülőkéért a kötözőkkel kipróbáljuk, de szerintem esélytelen lesz neki használni, hisz a csípőjét még egy jó alapos masszázs, lazítás és torna után sem lehet úgy kifordítani hogy ezt a szerkezetet használni lehessen. De meglátjuk a kötözők mire jutnak :)

Pénteken voltunk a körzetinél, már 9,8kg. A doki szerint is sokkal jobban néz ki. Céloztam neki, hogy a Petőjét a hajára kenheti.

Egyre ügyesebb és figyelmesebb. A szeme állandóan normális állásban áll és figyel. Ha hangot hall messzebbről akkor még úszik, így próbál keresni, de a lényeg hogy mosolyog, figyel és lát. Ennek annyira örülök, fantasztikus.
Ma megpróbáltam, hogy az ebédnél nézzük meg mit szól a nagyobb darabokhoz, és láss csodát olyan boldogan rágcsálta :) Segítettem még neki oldalra a fogához vinni az ételt, de egyedül is nagyon ügyes. A nyelvét forgatja, a szájpadlásról is leszedi a kaját, és egy köhögés nem volt evés közben.
Viszont eléggé hasmenéses, valami nagyon hajtja. Én töltöm felül Ő meg ürít alul. Még jó, hogy étvágya van, megeszik most már igen szép mennyiségeket, de persze nem mindenből. Annyira válogatós lett :) Szerda este nem volt hajlandó megenni kanállal a rántottát így lett tápszeres cucc ami persze hajnalra kiürült így éhes lett korán. Csütörtökön sem akart enni vacsira és tegnap sem, de gondoltam egyet és leturmixoltam neki és beletettem a cumisüvegbe így azonnal rácuppant és behúzta a normál vacsorát. A vacsi cumisüveg, nem enged belőle :)
A kéz használatra még ki kell találnom valamit, mert használja de nem akarja nyújtani, mindig hajlítva kalimpál. Ezen még agyalok :) Viszont hason nagyon jól elvan. tetszik neki, most már mosolyog ha hason van, szépen tartja a fejét és fordul a hátáról a hasára. teljesen még nem tudja átfordítani magát, de a lényeg hogy akarja, így ez is menni fog. Hason a lábait szépen pakolgatja, itt is kéne hogy a kezét nyújtsa ki, de annyira mereven tartja maga alatt, hogy lehetetlen kiszedni alóla. Persze próbálkozok a letámasztással is: labda, henger, wingboo, és már egyre többször tesz súlyt is a kezére. Állni is ácsorog ha akar és ha csuklik a lába akkor agyból nyomja fel magát és nem feszíti ki ahogy eddig tette. Négykézláb helyzetből is feláll és nem kifeszíti magát. Ügyesedik ezerrel :)

Nincsenek megjegyzések: