2020. május 2.

NEAK - Mi : 0 - 1 avagy, ne hagyd annyiban

Ferkónak mint már sokszor írtam, szeptember óta folyamatosan hurutos. Hol jobb, hol rosszabb...
Ez az ügy, még 2019 év végétől kezdődött.

2019 december: ekkor már a többedik tüdőgyulladást sikerült diagnosztizálni Ferkónál, így tovább kutattunk a neten, hogy ezt hogyan is lehetne megszüntetni, vagy hogyan is lehetne segíteni a köhögési inger fokozásában.
Rátaláltunk a köhögtető gépre.
Felkerestem a forgalmazót, aki mondta, hogy ezt szakorvosi javaslatra lehetne alkalmazni.
Rendben, akkor hajrá papírmunka.
Felhívtam az akkori pulmonológust, aki szerint inkább gégekanül kéne mint köhögtető gép (na ezért csak volt az orvosa), de mivel nem hagytam magam, így ígérte, hogy elkészíti az egyedi engedélyhez szükséges szakorvosi papírokat.
Egyidőben felvettem újra a gép forgalmazójával a kapcsolatot, hogy intézzük ott is a papírokat (árajánlat szükséges).
A doki el is készítette az iratokat, a forgalmazó is megküldte az árajánlatokat, én pedig írtam egy kísérő levelet a kérelemhez: (minden iratnál a személyes részeket kitörlöm...)

Ezek után jött a várakozás.
Közben Ferkónak ismét sikerült egy tüdőgyulladást szereznie... ekkor kaptuk kölcsön a kórházból a gépet itthoni használatra, hátha ezzel megelőzhető a későbbi fertőzés.

Meg is érkezett a NEAK határozata, miszerint NEM támogatják a gép ártámogatását.


Amint kézhez vettem az elutasító határozatot, hívtam azt a kezelő orvost, aki a gépet adta. Nevezzük C-nek (igen, róla már írtam). C-t megkértem, hogy segítsen úgymond fellebbezni, ezt nem szeretném annyiban hagyni. Megígérte, hogy segít. Vártam, vártam, de persze ez nem valósult meg.
Mivel Ferkóért ha én, mi a családja nem állunk ki, akkor senki, így megírtam én a levelet.
Igazából nem akartam sem bunkó, sem szemtelen lenni, de ....



Nem is tudom igazából, hogy vártam-e rá bármilyen választ. Teltek, múltak a napok, hetek, majd egyszer csak érkezett a postásunk egy  NEAK levéllel. Kicsit félve, hevesebb szívdobogással bontottam fel a levelet, hiszen nem volt olyan baráti amit írtam...
A válasz megdöbbentett. Átgondolták, és mégis támogatják a gép vásárlását anyagilag.

Jeleztük a forgalmazónak ezek után, hogy megkaptuk az egyedi ártámogatást, így szeretnénk megvenni a gépet.
Mivel a köhögtető gép eddig csak kölcsönbe volt nálunk, és igazából használhatjuk amíg szüksége (ezt az ígéretet kaptuk), de az ördög nem alszik így inkább megvesszük, így van biztonságban Ferkó.

Én nem nagyon szeretek ilyen stílussal írni, de azt látjuk az utóbbi évek tapasztalataiból, hogy sok esetben sajnos ez kell ahhoz, hogy az ember ne lerázva legyen azonnal, hanem igenis megvizsgálva, foglalkozva vele.
Tehát, senki ne hagyja magát, ha tényleg fontos eszközről van szó.

És hogy mit is tud ez a gép:
A Philips Respironics CoughAssist E70 készüléke oly módon segít a betegeknek a váladékok fellazításában, mobilizálásában és eltávolításában, hogy nagyfrekvenciás rezgéseket biztosít, miközben fokozatosan pozitív légúti nyomást fejt ki, majd gyorsan negatív légúti nyomásra vált. A rezgések segítenek fellazítani és mobilizálni a váladékokat, a gyors nyomásváltozás pedig nagy kilégzési térfogatáramot eredményez a tüdőből, ami elősegíti a váladékok eltávolítását. A CoughAssist E70 készülék arcmaszkkal vagy szájrésszel használható, vagy pedig a beteg endotrachealis vagy tracheostomiás tubusához szolgáló adapterrel. A készülék olyan felnőtt vagy gyermek betegeken történő használatra szolgál, akik számára nehézséget jelent a váladék eltávolítása, és/vagy akik nem képesek köhögni. A CoughAssist E70 készülék kórházi, intézményi környezetben vagy otthon használható.

Nincsenek megjegyzések: